lördag, mars 3

second hand - we like

anna, magnus och jag åkte på second hand maraton idag, först limmared och sedan varberg. sedan åkte vi vidare, eller snarare tillbaka till derome för att fira magnus pappa. det är trevligt att åka bil med anna och magnus. förutom att dom är så bra så lyssnar de även på bra musik.

det här var utan tvekan det roligaste fyndet i limmared. ett album för tidningsutklipp. med bruksanvisning för hur man på bästa sätt klistar in utklippen. klockrent.

vi blev nog alla lite småkära i det här huset. fast mest anna. tänk att det finns så fina hus i limmared.

efter att vi fyndat klart påbörjade vi resan mot varberg. raka vägen, förutom ett uppehåll för att fotografera vägskylten. anna säger att det är sånt som händer när man åker bil med magnus.

den här lampan fyndade jag i varberg. den ser mer lila ut när den inte är tänd, men jag gillar den lysnade också. tycker inte om fönster utan lampor.

men detta var trotts allt mitt favorit fynd. underbar bok med massa bra information. vad olika filter är bra för, olika sätt att kopiera bilder i mörkerrum på. till och med hur man frmkallar färgfoton i mörkerrum, inte för att jag någonsin kommer ha råd till det, men ändå.

en trevlig dag måste jag säga. tror nästan att jag tillbringat fler timmar i derome idag än jag gjort i hela mitt liv. eller kanske inte riktigt, det har varit lite handling i affären och ganska många turer till mormors grav på kyrkogården. så det kanske inte är helt sant ändå. hur som helst, skulle avsluta denna trevliga dag med att kolla på star wars epison II, men det blev inte så. videokasetten och videon tyckte inte om varandra. attans. nu kollar jag på brottskod försvunnen istället. inte så dumt det heller.

Inga kommentarer: