onsdag, mars 21

är min mormor en alien?

nu har jag tagit ännu ett steg bort får malmö och läraryrket. har medelat kära gamla MAH att jag inte kommer att återuppta mina studier nu när studieuppehållet lider mot sitt slut och istället beställt ett betyg eller vad det nu kan kallas på högskolan för de 40 poängen jag redan avslutat.

förövrigt bevisade vår föreläsare idag att även högskoleföreläsare kan besitta någon slags humor. en onödigt lång diskussion om huruvida jorden var plat tills motsats bevisad eller ej, till följd av definitionen "kunskap skall vara sanning" avslutades efektivt av föreläsaren med orden "jag kan också komma med ett exempel. är min mormor en alien, jag vet inte, jag har bara sett hennes beteende".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar till jag också vågar lägga ner min utbildning, så jag kan bli något på riktigt. :)

Anonym sa...

att lägga ner den utbildningen var något av det bäst jag gjort.