fredag, mars 16

opponering

den som uppfann opponering som examinationsforma kan inte ha tänkt särskillt klart i just det öonblicket. att opponera på ett konstruktivt sätt är svårt. ytterst få besitter den talangen. mestadels blir det bara ett tillfälle att påpeka att den andra gruppen presterat sämre än man själv. vilket nog inte var tanken med det hela. men nu är det över för den här gången. troligen tio sköna veckor till nästa gång. eller sköna och sköna, de lär nog bli fyllda med pluggande tills man kreverar, men ändå. ingen opponering innan dess. vi fick hur som hellst godkännt på dagens arbete och opponering.
ikväll ska jag till anna och titta på film. undrar vad det blir för film. spännande. får rapportera om det senare. förövrigt har den här veckan inne hållit oproportionerligt mycket kent musik. men det gör inget för det var ett tag sedan sist. idag är det hagnesta hill, igår var det kent, innan dess verkligen och först du och jag döden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

buääh. påminn mig inte! b-uppsats. :C

Anonym sa...

jag vet... men jag är lite glad nu. har någon att skriva med. och vi har ett huvudtema, måste bara snäva ner det ordentligt:)