måndag, februari 5

stockholm

hälsade på äldsta systern i stockholm i helgen. det var en trevlig, men känslomässigt omtumlande helg. vi pratade, pratade, pratade och köpte skor.





lägenheten syster bor i är en smula budistinspirerad. tyckte om den. även om den var lite kal. men tvhörnan var rätt rolig att ta kort i. det blev visst 40 exemplar av bilden ovan... men det var kul. fotade med extern ljuskälla i form av lampa som man kunde rikta på olika sätt. jag hade roligt. hur roligt syster hade vet jag inte riktigt.



från min säng kunde jag kolla på månen varje kväll innan jag somnade. det är trevligt att titta på månen från sängen. önskar jag kunde se månen från min säng. det var en bra säng min syster hade åt mig. man sov gott i den. och drömde fint med. drömde att jag hade en digital systemkamera. det var en bra dröm det. hoppas den blir verklighet en dag. om allt går som det är tänkt blir det så till sensommaren. trevligt trevligt. kom förövrigt på en ide till en fotoserie där i huvudstanden. terminalmänniskor. tänk att gå om kring en hel dag på en buss/tåg terminal och ta kort på människor. finns ju massa kul människor på terminaler. när jag tänker efter kom jag på en ide till. att öva porträtt foto med improvicerade studioblixtar på mina skor. i brist på modeller. får se hur det blir med det.

Inga kommentarer: