söndag, februari 11

sociala & kulturella kontexter samt arbetsmetoder


idag var den stora pluggdagen, eller idag och i morgon är det egentligen. totalt är det 977 sidor i 11 böcker/artiklar att ha någon slags koll på. tur att tentan har föregåtts av fyra veckor med seminarier som har behandlat samtliga texter. samt att det finns gamla tentor utlagda på skolans hemsida. annars hade jag nog haft en smula panik just nu. istället för panik har jag nu en plan. och den verkar fungera! de två första veckornas texter i dag och de två sista veckornas i morgon. det är planen det. och jag har just tagit mig igenom dagens texter. nu vet jag till och med vad tentan handlar om, sociala & kulturella kontexter samt arbetsmetoder var det!



men det är inte klokt vad man får mycket gjort när man tentapluggar. idag kände jag tillexempel att jag var tvungen att tvätta av toalettdörren samt plantera om min ena orkidé. båda saker som jag länge tänkt göra men inte kännt mig riktigt motiverad att ta tag i. men nu är det gjort. minsan.



så här fin blev min säng när jag fick hem det nya överkastet. tack för hjälpen anna!

oh, nu blev jag lycklig. man kan marginaljustera texten. det hade jag inte sett innan. jag gillar marginaljustering.

Inga kommentarer: