onsdag, februari 28

måste vara två

jag får inte in kanal 9 trots att jag faktiskt borde få in den. dels för att den ska ingå i mitt ordinare utbud enligt information från bostadsbolaget. och dels för att jag får in en himla massa kanaler som jag inte alls borde få in. enligt informationlappen i trapphuset ska jag ha 12 kanaler, 13 nu när kanal 9 kar tillkommit. men faktum är att jag får in 26 kanaler och jag har ingen aning om vart de kommer ifrån. men jag tackar och tar emot.

dagen idag har ägnats åt att göra en litteratursammanfattning över den litteratur jag läst inför vårt grupparbete "blivande förstagångsföräldrars informationsbehov och sökande". känns lite skummt att sitta och bläddra i alla dessa gravid och bli förälder böcker, men inte hälften så skumt som att låna dem på biblioteket eftersom bibliotekarien troligtvis trodde att jag var just gravid, vilket jag alls inte är. vad skulle hon annars tro. första tanken är ju trots allt inte "hon ska nog grupparbeta om informationsbehov, sökning och användning".

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha. vad lustigt. det skulle kännas emot lite att låna graviditetsböcker om man inte var gravid. tacka vet jag självutlåningsautomater. :D

Anonym sa...

men jag skulle ha en film med så jag var tvungen att gå till vanliga utlåningen...