fredag, april 24

fuskbygge

fuskbygge har ju ingen riktigt bra klang. men ibland har även denna typ av bygge sin plats. som nu när jag gjort om soligaste våruteplatsen vid vår södergavel. plattor av typen dansk sjösten tycker jag illa om på alla vis. jag tycker inte om att gå på dem och inte att titta på dem. men vi köpte en villa från 60-talet och med dem kommer ofta mycket dansk sjösten. i sommar ska vi lägga om taket och evetuellt bygga ny altan så att även lägga pengar på våruteplatsen känns inte riktigt lockande. men det visade sig att dansk sjösten har en sida jag gillar. undersidan. den är av slät betong. så jag tog helt enkelt och vände alla plattorna upp och ner. sedan hämtade jag lite överbliven sandlådesand från hönorna och fyllde fogarna med den och nu har jag en uteplats som faller mig betydligt mer i smaken! som jag sa till susanna här om dagen. vill mann ha något gjort är det bra att ha saker hemma så att man kan sätta igång direkt och dessutom fuska lagom mycket.

före:



efter:



när man inser att det går en kabel längs husväggen är det perfekt att hitta en lite hacka i uthuset! är så tacksam mot bengt och yvonne vi köpte huset av för alla fantastiska verktyg de lämnade kvar!



medan jag fixade uteplats klipper ellie och jonas gräset. tydligen en rofylld uppgift enligt lilla damen.




Inga kommentarer: