lördag, april 4

annorlunda men bra ändå

igår skulle vi varit på familjemiddag hos mina föräldrar, idag skulle vi varit på det samma hos jonas föräldrar. i morgon skulle sofia ha kommit hit. men allt blev inställt, liksom alla veckans övriga planer på grund av magsjuka. först ellie och sedan jonas. jag som alltid blir sjuk när vi får det på jobbet har än så länge klarat mig!
något uttråkad bestämde jag mig för att gräva lite till i trädgårdslandet när ellie tog sin eftermiddgalur i vagnen. så nu är gräsgången mellan hallon och pallkragarna/potatislandet ett minne blott, plattgången är flyttad och alla hallonstöttorna är uppdragna och ska lämnas till jonas för eldning. nästa projekt är att rensa hallonbuskarna rejält, eventuellt gräva bort gräset en bit runt om och sedan få upp nya stöttor.








jonas hävdar att han inte har något gräs kvar att klippa snart. jag hävdar motsatsen!

Inga kommentarer: