måndag, februari 9

nya små vantar




en av ellies små ugglevantar har tyvärr kommit bort och eftersom små händer behöver vantar ett tag till var det lika bra att sticka ett par nya. köpte faktiskt ett par först, men de var i polyester och inte det minsta varma så det fick bli hemstickat igen. inte lika varma som ugglorna skulle jag gissa då det är enkelt garn i dessa, men jag hoppas de räcker. annars får jag sticka klart kaninvantarna jag också börjat på:) med tanke på alla små projekt jag startar upp är det nog tur att mitt nyårslöfte i år är egostickning/pyssel. det vill säga att jag under 2015 bara kommer sticka och sy grejer till mig själv. och ellie. och kanske jonas. men mest blir det nog till ellie. på projektlistan finns: karamellig lagom varm vårkofta, hjärtmönstrad hösttröja, ettårspresenter ( lektält och stickat gosedjur/docka) till liten, blöjbyxor, klänning, kjol, kappa, och en origamilampa. till mig själv skulle jag vilja sticka en somrig tröja i bomull eller linne, samt en tunn ylletröja/kofta med spetsok. gissar att jag kommer ha lite att göra när ellie somnat om kvällarna:)

Inga kommentarer: