torsdag, april 10

dagens projekt

jag blir så lätt trött, slö och allmänt omotiverad när jag går hemma och väntar på att jobba kväll. det bästa är att ha ett litet förmiddagsprojekt. senaste tiden har det varit mycket bebisrelaterade projekt. så även dagens som blev ett skötunderlägg med fickor för blöjor och våtservetter att ha i skötväska/vagn. mått och instruktioner hittade jag här. gjorde en del förändringar för att det skulle passa det material jag hade hemma. innertyg + genomskinligvinyl byttes bland annat ut mot vaxduk och fickorna syddes på lite annat vis för att jag inte hade tillräckligt av det tyget. bortsett från den röda kantstickningen blev jag mycket nöjd! det är dock inte värre än att trådspänningen på maskinen var felinställd så det ska åtgärdas i morgon.




















detta får även bli mitt bidrag till symötet hos Maja. tyvärr en dag försent.