lördag, december 31

mer jul

kalkonmiddag/julklappsutdelning och lottas födelsedagsfirande, allt i ett.
jag kom lite tidigare till lotta och jimmy ikväll eftersom jonas ändå jobbade. hjälpte lotta och kerstin med de sista middagsförberedelserna. kerstin tycker liksom mamma och 1/2 fadderstyrkan att matlagning är kul!

hjalmar har investerat i en ordentlig legobyggsats, så att han ska ha något att göra resten av lovet.

kerstin och nya gunghästen windy. en klapp som vid öppnandet fick ett sådant där härligt lyckligt "ooooh!"

kombinationsjulklapp från susanna och mig. jag fyndade stryckbrädan på loppis i höstas och susanna köpte ett strykjärn. och tur var väl det. hjalmar och kerstin fick öppna en julklapp var innan middagen, kerstin valde det med strykbrädan i och tyckte sedan att mamma skulle plocka fram sitt strykjärn så hon kunde stryka dockornas kläder. nu.

lotta tyckte om skålarna hon fick i julklapp och present.


jag fick en fantastiskt fin symaskin som jag blev förälskad i under susannas loppismöhippa.


hjalmar fick hjälp av martin med sitt lilla legobygge.

Inga kommentarer: