torsdag, juli 9

tre dagar


9 juli
jonas åkte till hudigsvall med sin far idag. jag åkte till skene och fyllde på garnförådet. bomullsgarnet i plommon, lila och grått är tänkt att bli en pippitröja och det andra grå och svarta garnet ska bli en annan sorts tröja. en jonaströja. köpte även mycket tunna strumstickor eftersom jag har lite restgarn från en annan tröja (en grå med svarta ränder som skulle varit en viktortröja, men den var för liten), så det är tänkt att bli bebisraggsockar när det dyker upp en lämplig bebis. eventuellt kanske man kan kombinera viktortröjan med bebissockorna. dessutom håller jag på med en rosa stickad kappa med så nu har jag nog att göra ett litet tag.

8 juli
jonas och magnus skulle filma ödehus, anna jag och viktor gjorde ge-kås istället. viktor tog det med ro.

25 juni
under en av mia semesterdagar passade jag på att hälsa på den här solstrålen och hennes mamma. och bror. hjalmar som sett mest fram emot att gå till sjön lyckades dock sova sig igenom hela tiden vi var där. så kan det gå när man först går en lång bit och sedan får åka vagn. kertin tog sog dock an sjön med skräckblandad förtjusning. sand mellan tårna var ingen höjdare.

Inga kommentarer: