tisdag, juli 21

hemtjänstbloggen

jag har idag både fått veta att min anställning blir förlängd, minst till nyår samt att jag fått en och annan ny arbetsuppgift. från och med idag är jag en av schemaläggarna i gruppen. dessutom har jennie och jag idag suttit och pillat lite med dagrutterna. det är roligt och ger ett mer varierat jobb. och det är ju bra med annan variation än den som kommer som en följd av att sticka sig på en använd insulinnål. det gjorde jag i går och det är inte så bra. inget livshotande (förhoppningsvis) men medförde ändå ett besök på vårdcentralen för att ta så kallade rutinprover. bestående av ett blodprov som läkaren inte alls trodde att jag behövde ta. men det visade sig att jag hade rätt och att jag vist skull ta. så nu har jag en officiell arbetsskada. ett nålstick i vänster pekfinger:)
hemtjänstbloggen är en tanke som dök upp i huvudet på mig och jennie idag när vi disskuterade dokusåpan ge-kås. en dag i hemtjänstens liv. dock kan det bli svårt eftersom vi måste hemlighålla våra egna identiteter, vilken ort vi arbetar i samt att vi inte få berätta särskillt mycket på grund av tystnadsplikten. men idag kunde det ha blivit ett spännande inlägg. med polisbesök och allt.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Grattis till förlängningen!!

Anonym sa...

tack!