söndag, september 28

bilstolsfilten

när jag var gravid googlade jag en del på saker att sy till bumlingen. en av sakerna jag fastnade för var en bilstolsfilt (som jag hittade på den här sidan). det blev dock inte av att jag sydde den. junibebis som bumling var. nu börjar det däremot bli kallt och jag hade lite bra tyger över, ellie fick ju en så fin ulloverall i välkomstgåva av malin och knut att en fleeceoverall känns överflödigt, så ikväll har jag sytt en filt.
inte världens bästa bilder, men ändå:


hål för alla bälten så filten ligger stadigt under bebis.


knäpper bältet först så det sitter riktigt bra, utan flera lager kläder under.


och sedan kan man linda in bebis ordentligt:) tänker att det är bra om man kommer hem sent med sovande pjamaskläddbebis, inte en massa ytterkläder att plocka av.

Inga kommentarer: