tisdag, oktober 2

Till Astrid

Min vän karoline har fått en liten astrid. Självklart ville jag göra något fint till de nyblivna föräldrarna. Det blev den lilla koftan som jag smygvisade på symötet 11 september i år. Dagens symötesbidrag är det färdiga resultatet som nu kommit fram till sin nya lilla ägarinna:)






Minskningarna för att forma hals och ärmslut blir ett fint och dekorativt mönster.


Kompletterade koftan med en liten brun hjälmmössa, även den stickad i marks och kattens eco baby bomull. Här får min gamla docka leka modell:)

6 kommentarer:

Trixiyo sa...

Jättefin koftan blev :)

Britta sa...

Så fin!

Fia sa...

Väldigt söt.

sveas punkt. sa...

Jättefin!! :)

Karin-Ida sa...

Så fint, har försökt sticka en sån där hjälmmössa också men med "snett" resultat, får prova på det igen;)

Annika sa...

Vad fin den blev! Och vad skönt med en kofta i bomull, jag tycker de kommer till användning mycket oftare än de i ylle.