lördag, november 19

adventsmys och middag


inför dagens adventsmiddag valde jag att adventspiffa utanför dörren en hel vecka förtidigt:) extra nöja med att allt piffet kommer från skogen eller var sådant jag hade hemma.


årets krans blev mossa med korallkornell, eller i alla fall något jag tror är lorallkornell.



i år har jag bundit fast granriset så att det inte skulle blåsa bort som förra året:)






lyktan får stå på en matta av granris och se fin ut.



mera granris och korallkornell.




egons dörr.




efter några trevliga timmar ute blev det dags att gå in och duka. linneduk, farmors gamla linneservetter och ljusstakar av granris och farmors gamla ljugransljushållare. det stora fatet fylldes senare med en härlig sallad toppad med granatäppelskärnor. till detta åt vi olika sorters lax, sill, ägg och potatisgratäng samt lingonsemifreddo. och allt sammans var faktiskt galet gott:)

2 kommentarer:

Vi som var där! sa...

Certainly was! Och trevligt! Och fint! :)

Jag som också var där sa...

Instämmer helhjärtat!