fredag, januari 7

skridskor!

lotta hade tråkigt och jag hade tråkigt så vi bestämde att det var bättre jag hälsade på dem och tog skridskorna med mig. hjalmar som aldrig haft skridskor på sig imponerade stort efter en och annan vända ner i isen.

kerstin valde en mer försiktig taktik. släpp inte mamma. hon provade på släpp inte faddertekniken, men den var inte lika säker eftersom fadder hade skridskor på fötterna och små händer under fadderskridskor helt enkelt inte är någon bra kombination. tack vare tjocka vantar blev det tack och lov inga bestående men. men när fikan var avklarad tyckte hon att nu kunde vi nog åka hem. hjalmar däremot ville åka mer.

kerstin fick låna samma gamla bob skates som jag själv lärde mig att åka på för en himla många år sedan.

tack för en fin dag!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt många tack själv, superfadder! ;) Kran

Lotta sa...

För det första är jag inte anonym alls! För det andra var det en kram och inte en kran!!