lördag, november 28

julpyssel

blev lite sugen på att göra ett nytt försök med en dörrkrans. höstens försök slutade ju med för svag stomme och löv som vissnade direkt. till vinterns krans hittade jag tips på internet på en stomme av papper och folie, den blev betydligt mer stabil än bara ståltråd och jag slapp åka in till ullared för att investera i en halmstomme. såg sedan en bild på ett hjärta täckt med mossa vilket jag tyckte var fint. så det blev en mossplockarpromenad till skogen. sedan tog jag några kanelstänger och rött band till dekoration. och ett glashjärta som jag hittade i jullådan. resultatet:



pysselkänslan höll i sig och resulterade i en kruka med granris på altanen. ett litet substitut för utegranen som på grund av jobb, sjukdom och mörker ännu inte kommit på plats, eller ens hem från skogen. men nu har iaf fåglarna lite fint att titta på när de äter. och eftersom jag ändå har en massa småljusslingor liggandes ( tror jag äger 4 st, två kulörta och två med vitt ljus, jag hade ett väldigt juligt rum som barn:) ) tyckte jag att det kunde vara fint med lite ljus i riset.


3 kommentarer:

lotta sa...

En dörrkrans kan du få göra åt mig oxå, jag skulle varit hos mamma idag, och tänkte bett om inspitarion ( o hjälp) där, men nu ville sig inte världen så. Och din är ju jättefin!

karolina sa...

jag har mossa över. så löser vi bara logiostiken med att få den hem till din dörr kan jag vist göra en krans.

Lotta sa...

Låter bra..logistiken kanske kan lösas den 19de?